REAGEREN/COMMENT?

mginleeuwarden@gmail.com

the MG webring

dinsdag 22 december 2009

MGB, de carburateurs

foto's van de carburatie

de HS4 carburateurs werden volledig gedemonteerd geleverd, ze zitten nu, als proef, weer in elkaar. Het volgende is weer demonteren, reviseren en een beetje poetsen.

Er is erg weinig ruimte tussen de carburateurs en de rembekrachtiger en er moet nog een luchtfilter tussen, zouden er dunnere spacers tussen de carburateurs en het hitteschild verkrijgbaar zijn? (tips welkom)

Gisteren op marktplaats een luchtfilter gezien wat wel eens de oplossing van het probleem zou kunnen zijn, een luchtfilter van een Triumph (jaja, ook van de BL group) de adverteerder reageerde supersnel op de mail, (bedankt Hans Kuipers) dus maar eens even meten of dat gaat passen.

Gezien de bediening van de gaskleppen van de HS4, deze steekt uit in de ruimte tussen het hitteschild en de carburateur, en de bediening van de gaskleppen van een HIF carburateur, deze valt geheel binnen de maten van de carburateur, zou ik beter af zijn met een set van de laatste, dan zou ik de spacers dunner kunnen maken en krijg ik meer ruimte voor een luchtfilter. Hmmm, food for thought...

Op de onderdelendag van de mgcc te Houten een set HIF carburatoren gekocht, het gas bedieningssysteem steekt inderdaad veel minder buiten de carburatoren uit dan bij de HS4 set. foto's van de carburatie Zonder dat het gasbedieningssysteem aanloopt aan het hitteschild kunnen de spacers 17 mm minder dik gemaakt worden en ontstaat er dus meer ruimte voor een luchtfilter. nu nog twee spacers met dezelfde dikte maken.

Het luchtfilter is gedeeltelijk aangepast, er is nu weer ruimte voor (dunnere) spacers, wordt vervolgd... foto's van het luchtfilter

1 opmerking:

  1. Beste Mathieu, Je had in februari een reactie achter gelaten op mijn weblog. Die was mijn ontgaan. Toch wil ik hier nog op reageeren. Ik las op je blog dat je al een oplossing had gevonden voor de filters. Fijn dat het gelukt is. Ik zie ook dat je een vervent schrijver bent doorgaan want er staat nuttige informatie bij. Ook bedankt dat je mijn weblog link op je blog hebt staan. Dit verklaart ook het groot aantal bezoeken op mijn weblog. Dan heben we ook een MGB met het zelfde jaartal 1975. Dat schept een band. Goed Mathieu, mocht je in zeeland belanden met wat voor reis dan ook laat het even weten. Groeten Leo

    BeantwoordenVerwijderen